czwartek, 21 lutego 2013

bajecznie prosty i przepyszny chleb


Przepis na dwa chleby z keksówki:
1 kg mąki (do wyboru do koloru, ja mieszam pszenną z razową w proporcji 1:3)
1l ciepłej wody
5 dag drożdży (+2 łyżeczki cukru)
łyżka soli
ziarna (sezam do wysypania formy, len, słonecznik)
żurawina
dodatkowo można dodać otręby

Mieszamy mąkę z solą, ziarnami i żurawiną
Drożdże rozrobione z cukrem dodajemy do mąki. Mieszamy.
Wlewamy wodę, po trochę. Mieszamy.
Ciasto zostawić do wyrośnięcia na ok. 30 minut w ciepłym miejscu zakryte wilgotną ściereczką.
Po wyrośnięciu ciasto przelać do keksówek wysmarowanych tłuszczem i posypanych sezamem.
Piec w 200*C (najlepiej z termoobiegiem) około 40 minut.


Gotowe!

8 komentarzy:

  1. Mmmm... dobrze trafiłam i już się robię głodna :)
    Chlebek spróbuję na pewno bo właśnie jestem na etapie poszukiwań fajnego przepisu.
    Zapraszam do mnie, momentami też jest kulinarnie :)
    http://motylidom.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam :)
    chyba będę piec :)

    zapraszam do Mnie na CANDY i KONKURS :)
    świetne nagrody! :)

    http://islandofflove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten przepis wydaje się dosyć prosty, myślałam o pieczeniu własnych chlebków na chrzciny, więc wcześniej być może i ten przetestuje :)

    A u mnie do wygrania klocki:)
    http://hipijo.blogspot.com/2013/06/konkurs-z-hipijo-i-swiatpolipl.html#more

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma to jak pyszny, domowy chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smacznie ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już bym zjedła.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie cudowności aż ślinka cieknie. Jutro muszę zaopatrzyć się w potrzebne produkty i hulaj duszo a raczej zołądku:) Cudowny przepis:)

    OdpowiedzUsuń